sponsrade länkar & affiliatemarknadsföring

MarketingLab

2003 gick startskottet för MarketingLabs verksamhet inom sponsrade länkar, affiliatemarknadsföring och sökmotoroptimering. De jobbar med fokus på return on investment (ROI) och kan därmed specialisera sig på försäljningsdrivande kanaler.

De bedriver egen forskning och utveckling och upprätthåller en resultatbaserad betalningsmodell tack vare att de ligger i framkant i sin verksamhet.

Detta gör de genom att använda de senaste verktygen på marknaden och genom att hela tiden försöka förbättra sig i att skapa effektiv annonsering och resultatoptimering.

I grunden har den en stor kompetens inom teknik, ekonomi och marknadskommunikation och har bedrivit projekt i en lång rad länder i vilka de idag har ett gott kontaktnät och stor kunskap. Om man som kund bedriver verksamhet i Italien, Spanien, Storbritannien, Irland, Holland, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike, Belgien, Norge, Sverige, Finland och Danmark kan med fördel dra nytta av MarketingLabs erfarenheter.

Sökmotoroptimering

Att marknadsföra sig genom sökmotoroptimering är en mycket kostnadseffektiv modell då ett klick som sker i den organiska trafiken inte kostar företagen något. Därför är detta en naturlig del i MarketingLabs ROI-fokuserade arbete. I första hand Google används då denna sökmotor har 89% av Sveriges marknadsandelar.

Sponsrade länkar

Googles annonsverktyg Google Adwords har blivit ett naturligt verktyg MarketingLabs arbete med att skapa offertförfrågningar, bokningar, försäljning och intresseanmälningar. Sponsrade länkar är en annonseringsmetod som ökat kraftigt de senaste åren och idag kan betraktas som en nödvändighet för de flesta företag.

Affiliatemarknadsföring

Affiliate marknadsföring har också blivit en naturlig del av annonsering på internet, och är därför också en av MarketingLabs verksamhetsområden. I detta samarbetar de bland annat med Tradedoubler, Commission Junction, Agent Interactive och Zanox.

ROI Strategi

Med ROI (return on investment) strategin identifierar MarketingLab ett antal nyckelfaktorer, som kostnaden för att skaffa kunder, konverteringsgrad, återköpsfrekvens och livstidsvärde per kund och analyserar dem utifrån kundens investeringar – för att avgöra hur mycket pengar som går tillbaks i vinst.

No related posts.